Svētdiena, 17.Oktobris Uzgaidiet.. Šodien vārda dienu svin: Gaits, Karīna

Rīta rosme: Vingrinājumi slaidam ķermenim un stipram garam

Treniņi

Treniņi ārpus sporta zāles Jūlija Bite 18.Mar, 2018
Iesaki draugiem:

Rīta rosme: Vingrinājumi slaidam ķermenim un stipram garam

Rīta vingrinājumi uzlabo garastāvokli, stiprina imunitāti un uzmundrina daudz vairāk, nekā tase kafijas. Turklāt, tas disciplinē un pat palīdz bezmiega ārstēšanā. Svarīgi atcerēties, ka pilns efekts ir jūtams, tikai pildot rīta vingrinājumu kompleksu regulāri. Šajā rakstā apskatīsim ieguvumus, ko sniegs rīta rosme.

Paaugstināta darba efektivitāte

Cilvēks, kurš nesteidzas piecelties no gultas uzreiz, kad atskan modinātājs, vēl 2-3 stundas pēc pamošanās jūt miegainību, kas traucē koncentrēties darāmajiem darbiem. Cilvēks, kurš ļoti mīl kafiju, ir spiests regulāri palielināt kofeīna līmeni organismā – viela tiek izvadīta no organisma jau pēc stundas, kas izsauc enerģijas trūkumu. Savukārt tas, kurš regulāri pilda vingrinājumus no rīta, nesaskaras ar pamošanās problēmām, viegli ieiet darba ritmā un izceļas ar stipru veselību.
Iesildīšanās veicina intensīvāku asins plūšanu pa asinsvadiem, kā rezultātā viss ķermenis ir piesātināts ar barības vielām un skābekli. Tas sekojoši palielina uzmanības koncentrāciju, uzlabo atmiņu un paātrina domāšanas procesus.

Aizkaitināmība, pastāvīga bezspēka un vājuma sajūta – tie ir hipokinēzijas simptomi, kuru cēlonis ir kustību trūkums.

Organisma atveseļošanās

Regulāri rīta vingrinājumi pozitīvi ietekmē stāju, iztaisno muguru, liek cilvēkam stāvēt taisni, novērš skoliozi un osteohondrozi. Tajā pašā laikā tiek uzlabota vestibulārā aparāta darbība, kas savukārt uzlabo kustību koordināciju.

Garastāvokļa uzlabošana

Aizkaitināmība, pastāvīga bezspēka un vājuma sajūta – tie ir hipokinēzijas simptomi, kuru cēlonis ir kustību trūkums. Šīs pazīmes izraisa ātru nervu uzbudināmību. Sporta komplekss novērš hipokinēzijas cēloni, kas pozitīvi ietekmē garastāvokli.

Rīta vingrinājumu komplekss

Mainīt savu dzīvi ir viegli, uzsākot vingrot no rīta. Komplekss sastāv no trīs daļām: iesildīšanās, pamata un noslēguma. Atcerieties, ka vingrinājumus un brokastis nevar apvienot. Ja jūtat izsalkumu, izdzeriet glāzi ūdens.
1. Sāciet  iesildīties, kad vēl esat gultā. Pastiepieties, gūstot no tā baudu. Lēni piecelieties, 1 minūti pastaigājiet pa istabu uz pirkstgaliem.
2. Virziet galvu uz vienu un uz otru sānu 10 reizes, pēc tam 10 reizes virziet ķermeni, saliecoties vēdera daļā.
3. Kārtīgi izmasējiet rokas, pirkstus un roku locītavas. Salieciet elkoņus, pieskaroties pleciem ar pirkstiem un lēnām pagrieziet rokas.
4. Kreiso roku paceliet uz augšu, labo roku uzlieciet uz vidukļa. Pagriezieties uz labo pusi. Mainiet rokas ik pa 2 pagriezieniem, atkārtojot 10 reizes.
5. Novietojiet abas rokas uz vidukļa un pagrieziet gurnus pa labi un pa kreisi, cenšoties turēt kājas cieši piespiestas pie grīdas. Varat nedaudz sarežģīt vingrinājumu, izstiepjot rokas uz priekšu un saslēdzot tās kopā. Atkārtojiet 20 reizes.

Kad iesildījāties, atspiedieties 10 reizes un uztaisiet 4 reizes pa 10 pietupieniem. Iekļaujiet savā rīta vingrinājumu kompleksā plankingu jeb “planku” (ang.val. plank – dēlis), stāvot balstā uz apakšdelmiem un kāju pirkstiem pēc iespējas ilgāk. 
Rīta programmas beigās normalizējiet elpošanu. Paceliet rokas, pastiepjoties uz augšu ar dziļu ieelpu, un nolaidiet rokas un ķermeni ar izelpu.

Izvēdiniet telpu, jo svaigais gaiss uzmundrina, un uzvelciet ērtu apģērbu. Atcerieties, ka tas ir nepieciešams jūsu veselībai un labsajūtai, un noskaņojieties pozitīvi.