Svētdiena, 17.Oktobris Uzgaidiet.. Šodien vārda dienu svin: Gaits, Karīna

Vēlies skriet? 9 padomi, kas palīdzēs Tev sākt!

Treniņi

Padomi Liene Jakobsone 25.Mar, 2018
Iesaki draugiem:

Vēlies skriet? 9 padomi, kas palīdzēs Tev sākt!

Vai tu esi viens no tiem cilvēkiem, kas dzerot savu rīta kafiju brīnās par “frīkiem”, kas pusseptiņos ir noskrējuši jau 10 kilometru? Vai tu apšaubi iespēju, ka jelkad varētu būt viņu lomā? Ja tev ir kaut mazākā interese par skriešanu, tad tici mums, ka jau pavisam drīz tu vari ne tikai mosties plkst. 06:00 uz rīta skrējienu, bet to izbaudīt un novērtēt!

1. Galvenais ir sākt. Atceries “SĀKT LĒNĀM!” Ir ļoti vilinoši sākt skriet ātri, taču šajā gadījumā būtu jāatceras par distances garumu. Sāc ar vidēja garuma distanci, kuru tev nebūs problēmu sasniegt un strādā pie tās. Kad jutīsi, ka esi gatavs distances garumu pagarināt, dari to lēnām. Ja pagarināsi gan distanci, gan tempu, vairs nejutīsies iedvesmots un gatavs izvēlēto distanci turpināt savas fiziskās nesagatavotības dēļ. Tāpat šāds lēmums tevi var novest pie traumas. Tāpēc skrien gudri un sagatavojies pakāpeniski.

2. Sāpes skrienot. NEIGNORĒ SĀPES! Ja skrienot sajūti sāpes, neignorē tās! Tā vietā samazini tempu līdz vieglai pastaigai, pastaipi sāpošo vietu, taču, galvenais, atļauj laiku tai sadzīt. Necenties atsākt skriešanu pēc iespējas ātrāk – tā tikai nodarīsi sev ļaunumu. Velti atpūtai pietiekami ilgu laiku, lai atsākot skriet, traumētajā vietā sāpes vairs nejustu.

3. Iesildīšanās un atsildīšanās. Pirms skrējiena nedaudz pastaigājies, iesildi kājas, izvēloties staipīšanās vingrojumus. Izpildi katru iesildīšanās vingrojumu aptuveni 20-30 sekundes kā arī neaizmirsti par atsildīšanos pēc treniņa!

4. Skriešanai piemēroti apavi un apģērbs. Skriešanai piemēroti apavi ir pats svarīgākais un absolūta nepieciešamība katram skriešanas entuziastam! Izvēloties dārgākus un kvalitatīvākus sporta apavus tu sevi pasargāsi no traumām, sastiepumiem un sāpēm. Mēs neapgalvojam, ka tādu nebūs vispār, taču no apaviem ir atkarīga to reducēšana līdz minimumam. Pirms iegādājies apavus skriešanai, veic izpēti internetā, apjautājies citiem skrējējiem un noteikti konsultējies ar pārdevēju – viņš zinās, kas tev nepieciešams! Attiecībā uz apģērbu, nodrošinies ar tādu, kas elpo, pasargā no aukstuma ziemā un atvēsina vasarā.

5. Skriešana sliktos laikapstākļos. Neesi tikai “skrējējs labos laikapstākļos”. Uzdrošinies skriet lietū, sniegā, karstumā, aukstumā utt. Tā tu pieradīsi pie jebkā, ko laikapstākļi var “piedāvāt”. Šāda rīcība arī audzina pašdisciplīnu un raksturu. Protams, ģērbies attiecīgi laikapstākļiem, lai kādi arī tie būtu.

6. Dzēriens, ēdiens un atpūta. Vienmēr rūpējies par ūdeni – ja iespējams, ņem to līdzi un dzer skriešanas laikā. Ja nē, dzer ūdeni pirms skrējiena un uzreiz no tā atgriežoties. Vienlīdz svarīgi ir ēst piemērotu ēdienu pēc treniņa, kas atjaunos tavas enerģijas rezerves – ja to nedarīsi pareizi, attapsies saguris un tavs ķermenis nespēs pienācīgi funkcionēt! Kā arī, vienmēr atceries atpūsties, izgulēties un skriet katru otro dienu, Ļauj ķermenim apūsties!

7. Mūzika. Protams, mūzika skrienot ir katra paša izvēle, tomēr jāatzīst, ka tā palīdz daudziem. Tā novērš koncentrēšanos uz pašu skrējienu – klausoties mūzikā zūd nepiciešamība kontrolēt laiku vai noskrieto distanci, tāpat mūzika motivē un atjauno enerģiju tajos skrējiena mirkļos, kad esi noguris! Ja nevēlies klausīties mūziku vai tev tas škiet apnicīgi, izvēlies audio grāmatas – vari doties uz audible.com, kur angļu valodā vari izvēlēties jebkuru grāmatu pēc savas izvēles. Tā skrienot uzzināsi daudz jauna! Galvenais parūpējies, lai tev ir atbilstoša izmēra austiņas un nav jāuztraucas, ka tās varētu traucēt.

8. Distance un laiks. Daudzi skrējēji uzņem laiku, cik ilgā iespējams noskriet izvēlēto distanci, tā izaicinot paši sevi un izvērtējot progresu. Tas arī padara skriešanu patīkamāku un līdzīgu sacensībai pašam ar sevi. Laika un distances uzņemšanai vari izvēlēties vienu no daudzajām mobilajām aplikācijām, kas noderēs parametru kontrolē (piem. MapMyRun, Endomondo, Pumatrac) utt.

9. Prieks par distanci. Sāc ar īsāku distanci, lēnām to pagarinot. Tāpat izmēģini dažādas distances un skriešanas tempus. Centies variēt arī ar izvēlēto maršrutu – marušruta maiņa tev palīdzēs ierasto skrējienu padarīt aizraujošāku.

Dienas beigās, katra distance un maršruts ir individuāls – kas der vienam, nederēs citam. Ir dienas, kad tu nevēlēsies skriet, bet atceries, ka arī tās piemeklē katru! Sajūta, ka esi pievarējis sevi, atrodies svaigā gaisā ar foršu mūziku ausīs ir fantastiska! Tā kā, ļauj, lai kājas tevi pašas nes un sāc skriet jau rīt!