Sestdiena, 31.Jūlijs Uzgaidiet.. Šodien vārda dienu svin: Angelika, Ruta, Rūta, Sigita

10 veidi kā fiziskās aktivitātes pozitīvi ietekmē tavu garastāvokli

Treniņi

Padomi Liene Jakobsone 6.Mar, 2018
Iesaki draugiem:

10 veidi kā fiziskās aktivitātes pozitīvi ietekmē tavu garastāvokli

Zinātne jau ilgstoši uzsver fizisko aktivitāšu veselību veicinošos faktorus – tās nodrošina optimālu svaru, samazina risku saslimt ar sirds un asinsvadu slimībām, 2.tipa cukura diabētu, metabolisko sindromu, pat vēzi. Regulāri treniņi stiprina tavus kaulus un muskuļus, uzlabo locītavu un muskuļu lokanumu, palīdz tev būt aktīvam un mobilam kļūstot vecākam, kā arī nodrošina garāku mūža ilgumu.

Līdzās pozitīvajai ietekmei uz tavu ķermeni, fizisko aktivitāšu ietekme uz garīgo veselību nav izņēmums – tā ir tikpat efektīva metode vieglas depresijas ārstēšanai kā psihoterapija un recepšu medikamenti. Garastāvokli uzlabojošās funkcijas iedarbojas uz visiem. Lasi 10 iemeslus, kā fiziskās aktivitātes uzlabos tavu ikdienu:

1. Fiziskās aktivitātes palīdz tev domāt skaidrāk un pieņemt labākus lēmumus. Kustības aktivizē galvas smadzeņu prefrontālo garozu, kas atbild par lēmumu pieņemšanu un emocionālo uztveri.

2. Treniņš var uzlabot nomāktu garastāvokli. Papildus veiksmīgākai lēmumu pieņemšanai, prefrontālā garoza identificē negatīvas emocijas kā bailes un palīdz mums izvērtēt konkrētās situācijas riska pakāpi. Regulāri treniņi palīdzēs tev objektīvi izvērtēt negatīvās emocijas, lai turpmāk tu varētu koncentrēties uz pozitīvo.

3. Fiziskās aktivitātes palīdz cīņā pret stresu. Cilvēki, kas regulāri trenējas spēj efektīvāk kontrolēt stresa izraisošos faktorus savā vidē. Regulāras fiziskās aktivitātes stabilizē centrālās nervu sistēmas daļu, kas atbild par garastāvokli (izdalot serotonīnu) un laicīgi brīdina par paaugstinātu stresa līmeni vidē.

4. Fiziskās aktivitātes samazina emocionālo spriedzi un nemieru. Fiziskās aktivitātes palielina tavu serotonīna līmeni (“labās pašsajūtas” neiromediatoru), kas palīdz cīņā pret negatīvām emocijām un palīdz tev novērtēt un attīstīt pozitīvās.

5. Kustības uzlabo atmiņu. Fiziskās aktivitātes nodrošina optimālāku hipokampa darbību smadzenēs, kas atbild par atmiņas regulāciju, tādējādi tiek nodrošināta informācijas atcerēšanās, atmiņu uzglabāšana un reproducēšana.

6. Fiziskās aktivitātes uzlabo kognitīvās spējas. Pētījumi liecina, ka pat neliels augstas intensitātes treniņš ikdienā var uzlabot tavu sniegumu un palielināt produktivitāti.

7. Treniņi palīdz samazināt sāpes. Visiem ir zināma pacilātības sajūta, kas pārņem skrienot – tā nomāc sāpes, kas parasti parādās pēc ilgstošām fiziskām aktivitātēm. Pētījumi liecina, ka nav nepieciešams skriet maratonu, lai sajustu sāpju samazināšanos treniņa laikā – pat zemas intensitātes treniņš piem. ūdens aerobika var uzlabot jūtību pret sāpēm.

Fizisko aktivitāšu ietekme uz garīgo veselību nav izņēmums – tā ir tikpat efektīva metode vieglas depresijas ārstēšanai kā psihoterapija un recepšu medikamenti.

8. Treniņi uzlabo pozitīvu ķermeņa pašvērtējumu. Cilvēki, kuri regulāri sporto apliecina, ka neilgi pēc treniņa būtiski uzlabojas pašvērtējums. Tie, kuri regulāri nodarbojas ar fiziskajām aktivitātēm uzrāda zemāka līmeņa neapmierinātību ar savu ķermeni pretēji cilvēkiem, kas ikdienā nesporto.

9. Cilvēki, kuri trenējas apliecina labāku savstarpējo attiecību kvalitāti. Šajā jautājumā pētnieku domas atšķiras - iespējams, svarīgs ir faktors, ka regulāras fiziskās aktivitātes uzlabo pašvērtējumu un garastāvokli, kas novērš potenciālas konflikta situācijas starp tevi un tavu partneri.

10. Fiziskās aktivitātes garantē laimi. Pētījumi uzrāda, ka cilvēki, kuri sporto ir laimīgāki – nav brīnums, ņemot vērā visus augstāk uzskaitītos faktorus! Ja tev ir novērojamas depresijas pazīmes vai nomāc sezonālie garastāvokļa traucējumi, treniņš var kļūt par tavu galveno atbalstu. Pat ja neesi saskāries ar šādām problēmām, fiziskās aktivitātes viennozīmīgi nodrošina pozitīvu efektu un ir tā vērtas.