Svētdiena, 17.Oktobris Uzgaidiet.. Šodien vārda dienu svin: Gaits, Karīna

Peldēšana – ļoti nepieciešama un veselīga

Dzīvesstils

Veselība Rolands Juhna 19.Jūn, 2018
Iesaki draugiem:

Peldēšana – ļoti nepieciešama un veselīga

Vasaras sezonai tuvojoties, arvien vairāk cilvēku varam sastapt pie jūras un dažādām ūdenstilpnēm. Vairums no peldētgribētājiem dodas ūdenī, lai veldzētos no karstuma un izbaudītu patīkamas izjūtas, atrodoties ūdenī. Tomēr peldēšanai ir daudz lielāka nozīme mūsu veselības un labsajūtas uzlabošanai nekā mēs to varam iztēloties. Šajā rakstā noskaidrosim, kādēļ būtu ieteicams nodarboties ar peldēšanu.

Peldēšana palīdz cīņā pret lieko svaru. Ir izpētīts, ka nododoties vidēji 30 minūšu ilgai peldei tiek sadedzinātas aptuveni 350-400 kalorijas. Tas ir lielisks aktīvās atpūtas veids, lai uzlabotu savu fizisko formu, kā arī ļoti noderīgs tiem cilvēkiem, kuriem ierastie trenažieru zāles vai mājas treniņi šķiet garlaicīgi. Tāpat 30 minūšu pelde ir efektīvāka par 30 minūšu soļošanu, skriešanu vai braukšanu ar velosipēdu.

Peldēšana samazina stresa līmeni un ceļ pašapziņu. Ja ikdienā ciešat no stresa, tad peldēšana palīdzēs šo stresa līmeni samazināt. Pēc mērenas, vairāku minūšu peldes tiek mazināts ķermeņa saspringums, kā rezultātā cilvēka prāts kļūst mierīgāks. Zinātnieki ir izpētījuši, ka regulāri peldot tiek celta arī cilvēka pārliecība un pašapziņa.

Jūtami uzlabo garastāvokli. Pēc veiktajiem pētījumiem ir noskaidrots, ka neatkarīgi no tā, kāda līmeņa peldētājs jūs esat, jūsu oma tiks manāmi uzlabota, ja regulāri peldēsiet. Peldēšana mazina trauksmes, spriedzes, dusmu sajūtas un pat depresijas izpausmes. Labā ziņa ir arī tā, ka tas vienlīdz attiecās kā uz profesionāliem, tā amatieru un iesācēju peldētājiem, jo jebkurā gadījumā peldes laikā izdalās pietiekami daudz hormona serotonīna, kas ir viens no galvenajiem labo sajūtu veidotājiem.

Stiprina vairākas muskuļu grupas. Pretestība, ko rada kustības ūdenī, ir līdz pat 44 reizēm lielāka nekā gaisā, kas nozīmē to, ka ir jāpieliek vairāk pūļu, lai ķermeni sekmīgi virzītu uz priekšu pa ūdens virsmu. Visaktīvāk tiek trenēti plecu un muguras muskuļi, kā arī kāju un vēdera muskulatūra, taču kopumā tiek nodarbinātas praktiski visas cilvēka muskuļu grupas. Peldēšana ir kā sava veida svaru zāle, kurā tiek izmantoti dažādi brīvie svari un dārgie trenažieri, taču ūdens, par laimi, atbilstošos laika apstākļos visiem ir pieejams bez maksas.

Traumu gūšanas iespējamība – ļoti minimāla. Ūdens celtspējas rezultātā jūs peldot turat vien aptuveni 10% sava ķermeņa svara. Tas, savukārt, nozīmē, ka kustības ir daudz plūstošākas un traumu gūšanas risks daudzkārtīgi samazināts. Nepastāv liela noslodze uz kauliem, locītavām un muskuļiem, kā tas ir citos sporta veidos.

Peldēšana veicina kvalitatīvāku miegu. Pēc vairākkārtējām aptaujām, kas tikušas veiktas ASV, cilvēki ir atzinuši, ka regulāra nodarbošanās ar peldēšanu ir uzlabojusi viņu miega kvalitāti un viņi spēj daudz labāk aizmigt un izgulēties. Cilvēkus, kuri biežāk dodas peldēs, ļoti reti moka bezmiegs vai pāragra pamošanās.

Nekādas sasvīšanas. Lai arī jebkuras fiziskas aktivitātes laikā cilvēka organisms izdala sviedrus un peldēšana nav izņēmums, ūdens momentā tos aizskalo. Treniņu noslēdzot, nav jāmaina sasvīdušie apģērba gabali pret tīriem, kā tas notiek, piemēram, pēc skriešanas nodarbībām, jo ūdens par visu jau ir parūpējies.

Peldēšana uzlabo veselību. Tā ne tikai labi trenē cilvēka kardiovaskulāro sistēmu, uzlabojot sirds un asinsvadu stāvokli, bet arī kontrolē cukura līmeni asinīs, pazemina asinsspiedienu un samazina sliktā holesterola līmeni asinīs. Regulāri peldot, tiek izteikti samazināta iespējamība saslimt ar 2. tipa cukura diabētu, sirds slimībām un insultu.

Peldēt var ikviens. Peldēšanai nav nekādu vecuma ierobežojumu. Peldēt var kā ļoti mazi bērni, tā 80 gadīgi vecāka gadagājuma cilvēki. Visbeidzot, peldēšana ir ieteicama arī grūtniecēm, palīdzot viņām tikt galā ar uzkrājušos stresu organismā un attīstīt ķermeņa lokanību.

Dažādu veselības problēmu gadījumā ārsti pirmām kārtām iesaka uzsākt peldēšanas nodarbības. Un tam ir savs izskaidrojums – peldēšana ir unikāls, bet tajā pašā laikā vienkāršs sporta veids, kas ļauj cilvēkiem panākt maksimāli pozitīvus veselības uzlabojumus ar praktiski neesošiem risku blakusfaktoriem.