Svētdiena, 17.Oktobris Uzgaidiet.. Šodien vārda dienu svin: Gaits, Karīna

Feruza Urazova – par sava ceļa sākumu bodibildingā, uzturu un diētām

Dzīvesstils

Tendences Jūlija Bite 18.Mar, 2018
Iesaki draugiem:

Feruza Urazova – par sava ceļa sākumu bodibildingā, uzturu un diētām

Absolūtā pasaules čempione Feruza Urazova no Uzbekistānas, kura jau 6 gadus dzīvo Latvijā, intervijā ar Fitnesam.lv atklāj, kā sagatavot savu ķermeni vasarai, kā notievēt, neatsakot sev iemīļotākos kārumus un kas tad īsti ir sporta uztura bagātinātāji.

-Kas Tevi iedvesmo visu gadu uzturēt ideālu formu?

Feruza Urazova: „Bērnībā man bija sapnis, kā jau visām meitenēm. Es skatījos video ierakstus ar skaistajām meitenēm ar sportiskajiem ķermeņiem, un sapņoju par tikpat skaistu vēdera presi kā viņām. Tad sāku katru dienu pildīt vingrinājumus vēdera presei. Atceros, ka toreiz ļoti stipri notievēju – līdz pat 40 kg. Tas bija šausmīgi. Pēc tam pārvācos uz Latviju un pieņēmos svarā. Aizgāju uz pasākumu Ghetto parkā un tur iepazinos ar savu treneri Juriju Gucinu, kurš tagad jau 2,5 gadus ved mani šajā virzienā. Viņš tur bija ar savu sievu Kseniju Varfolomijevu. Viņa toreiz vadīja “Fitness Bikini” projektu.
Viņa man piedāvāja piedalīties, kad projekts jau bija sācies. Toreiz mans mērķis bija vienkārši uzstāties uz skatuves. Kas mani tad motivēja? Droši vien sacensību sajūta. Es vēlējos būt pārāka par pārējiem. Vēlējos visiem pierādīt, uz ko esmu spējīga... Visiem, tajā skaitā arī sev. Tagad man ir motivācija, jo es sevi neredzu savādāk. Un neviens mani nevar iedomāties parastā ķermenī. Pat starpsezonā es vienmēr izskatos kā pirms sacensībām. Mani iedvesmo tas, ka es motivēju savas meitenes. Visu laiku kopju savu Instagram kontu, man vienmēr jāpublicē jaunas bildes, man visu laiku ir fotosesijas. Tas nedod iespēju man atslābināties. Es vienkārši zinu, ka man vajag izskatīties skaisti, jo es pārstāvu šādu dzīvesveidu – veselīgs dzīvesveids, sportisks ķermenis. Man ir tam visam jāatbilst. 
Man ir tam visam jāatbilst. Man nekad nav tā, ka, piemēram, atnākot vakarā mājās, apsēžos pie televizora un sāku ēst čipsus vai popkornu.”

Kas mani tad motivēja? Droši vien sacensību sajūta. Es vēlējos būt pārāka par pārējiem. Vēlējos visiem pierādīt, uz ko esmu spējīga... Visiem, tajā skaitā arī sev. Tagad man ir motivācija, jo es sevi neredzu savādāk.

-Kad Tu pārvācies uz Latviju?

F.U.: „Pārvācos 6 gadus atpakaļ, bet profesionāli sāku nodarboties ar sportu pēc 2,5 gadiem. Atceros, ka, kopš sāku piedalīties projektā, visu savu laiku pavadīju sporta zālē. Pašlaik mācos Fitnesa akadēmijā. Tagad man visi raksta: "Kā tu esi mainījusies!". Bet skolā visi par mani smējās. Es vienmēr biju ļoti kustīga, enerģiska un vienmēr izskatījos ļoti sportiski. Kopš pusaudžu vecuma staigāju uz augstiem papēžiem. Pie mums Uzbekistānā meitenes izskatās savādāk nekā Eiropā. Viņas vienmēr staigā uz augstiem papēžiem, vienmēr kā uz svētkiem. Pat uz veikalu dodas ar augstpapēžu kurpēm. Un es arī tāda biju. Ļoti daudz kustējos, daudz staigāju pa trepēm un tādēļ man vienmēr bija ļoti sportiskas kājas.”

-Par sportiskām kājām smējās?!

F.U.: „Jā, jo biju citādāka nekā pārējie.”

-Daudzi cenšas sasniegt sportisku ķermeni, reljefu, bet nekas nesanāk. Kāds ir tavs noslēpums?

F.U.: „Ģenētika. Man ir ļoti viegli izveidot ķermeņa reljefu.”

-Kādus uztura bagātinātājus Tu lieto?

F.U.: „Proteīnu vispār nelietoju. Dažreiz cepu sev proteīna pankūkas vai kaut kādus keksus, bet nekad nedzeru. Es tik daudz ēdu, ka es vairs nevaru lietot proteīnu (smejas).”

-Vai ir gadījies, ka nenoturies un pārēdies?

F.U.: „Man - nē. Kad mums ir sacensības, pat runas par to nevar būt. Ja gatavojies, tad gatavojies līdz pēdējam. Protams, man bija gadījies, ka es apēdu šokolādi un atnācu visa asarās. Bet es neuzskatu, ka tas bija tāpēc, ka nenoturējos. Jo dažreiz to ir nepieciešams izdarīt, lai būtu tālākā motivācija turpināt, citādi tev vienkārši gribēsies padoties.”

-Ko darīt, ja tomēr nenoturējies un apēdi to, ko nevajadzēja?

F.U.: „Turpināt tālāk ēst veselīgi, it kā nekas nebūtu noticis. Vajag pateikt sev, ka tā bija sevis palutināšana.”

-Kādus vitamīnus ikdienā lieto?

F.U.: „Dzeru kompleksos vitamīnus, Omega-3, C, B vitamīnus, magniju, kalciju, BCAA. Bet BCAA dzeru tikai tāpēc, ka man patīk salds ūdens.”

Mēs dzīvojam nevis tāpēc, lai ēstu, bet gan ēdam, lai dzīvotu. Un, ja tu nevari noturēties un neapēst to tortes gabalu, tad apēd to... 

-Priekš kam vispār jādzer BCAA?

F.U.: „Tās ir 3 neaizvietojamas aminoskābes, kuras bagātina muskuļus pirms, pēc treniņa un tā laikā. Daži saka, ka tas darbojas, daži saka, ka nē. Pēc savas pieredzes varu pateikt, ka tas strādā. Es veicu ļoti daudz kardio treniņu, un BCAA neļauj maniem muskuļiem nodegt.  Esmu arī dzirdējusi, ka, pateicoties šīm aminoskābēm, ātrāk aug mati un āda kļūst veselīgāka, skaistāka. Bet šeit nav tā, ka, izdzerot vienu porciju, uzreiz pamana rezultātu. Vajag dzert sistemātiski. Protams, jāpiebilst, ka pastāv dažādas kvalitātes BCAA. Tas ir tāpat, kā, piemēram, pastāv īsts kakao pulveris, un pastāv lētā palmu eļļa.”

-Kur labāk pirkt sporta uztura bagātinātājus, lai nesaskartos ar nekvalitatīvu produktu?

F.U.: „Es pasūtu internetā. Trufit, Baker Nutrition, Myprotein. Šobrīd apmācu, trenēju meitenes. Un es nesaprotu tos dietologus, kuri visiem iesaka vienu diētu, vienu programmu. Kā var tā darīt? Tas viss ir ļoti individuāli. Daudziem mūsdienās ir tādas problēmas kā kompulsīvā pārēšana, bulīmija, anoreksija... Tās ir šausmīgas slimības, kuras ir jāārstē. Protams, ne pie manis, bet pie ārsta. Piemēram, man bija tāda kliente, kura ēda uz 600 kcal dienā. 600! Tās ir manas brokastis. Un tā nebija anoreksija - viņai tādu diētu ieteica. Es viņai jautāju: "Un ko tu darīsi, kad tev būs +20kg?"”

-Kas ir tas, uz ko Tu skaties, kad sastādi diētu? 

F.U.: „Man ir anketa. Pirms mēs sākam strādāt, cilvēks aizpilda šo anketu, kurā norāda savu svaru, augumu, dzīvesveidu, ar ko viņš nodarbojas, savas problēmas ar uzturu, savus mērķus, to, ko  vēlas sasniegt, un pat norāda kaitīgos ieradumus. Šeit ir svarīgi visu patiesi par sevi izstāstīt. Balstoties uz šo anketu, tiek izrēķināta kaloriju dienas norma. Katru nedēļu notiek atskaites un mērījumi. Atzīšos, ka starp manām klientēm vēl nebija nevienas meitenes, kura nenotievētu. Kurss pie manis ilgst 4 nedēļas. Bet visi, kas atnāk, turpina ēst veselīgi arī pēc kursa noslēguma. Tāpēc, ka nevar visu dzīvi krāt taukus un pēc tam vienā mēnesī tikt no tiem vaļā. Meitenes nāk pie manis, jo viņām ir nepieciešama kontrole. Es viņu acīs esmu gan dietologs, gan psihologs, gan draudzene, gan mamma.”

Intervijas noslēgumā Feruza komentē: „Uzturam ir jānes komforts. Mēs dzīvojam nevis tāpēc, lai ēstu, bet gan ēdam, lai dzīvotu. Un, ja tu nevari noturēties un neapēst to tortes gabalu, tad apēd to... Es sevi piespiežu ēst gaļu, olbaltumvielas. Ir vajadzīgas olbaltumvielas un saliktie ogļhidrāti. Bet pēc pamata ēdienreizes var sevi arī palutināt ar kādu desertu. Šeit atkal ir jādod priekšroka desertam, kurā ir mazāk tauku, piemēram, zefīrs, marmelāde, pastila, augļi. Visu var aizvietot. Jo parasti notiek tā, ka vienkārši gribas kaut ko saldu, un cilvēks ēd to, kas patrāpās. Tomēr var to aizvietot arī ar kaut ko veselīgāku.”