Sestdiena, 31.Jūlijs Uzgaidiet.. Šodien vārda dienu svin: Angelika, Ruta, Rūta, Sigita

8 iemesli, kādēļ vēlams nodarboties ar riteņbraukšanu

Dzīvesstils

Veselība Rolands Juhna 20.Jūl, 2018
Iesaki draugiem:

8 iemesli, kādēļ vēlams nodarboties ar riteņbraukšanu

Kad izdzirdam vārdu “riteņbraukšana”, mēs iztēlojamies cilvēku vai veselu cilvēku grupu sēžam uz velosipēda un minam pedāļus, lai nokļūtu no punkta A līdz punktam B, savā starpā sacenšoties vai vienkārši aktīvi pavadot brīvo laiku. Galvenais ieguvums no šīs nodarbes, kas uzreiz nāk prātā, ir vispārējās fiziskās formas uzlabošana. Taču, kā izrādās, riteņbraukšana nav vien līdzeklis kā kļūt fiziski spēcīgākam – aktīvi braucot ar velosipēdu cilvēks gūst daudz vairāk labumu nekā spēj iedomāties!

Riteņbraukšana attīsta garīgo labsajūtu. ASV sporta laboratorijās veiktajos pētījumos noskaidrojies, ka cilvēki, kuri nodarbojas ar riteņbraukšanu, ir par 32% laimīgāki nekā tie, kas to nedara. Galvenais izskaidrojums šādam atzinumam ir tāds, ka braucot ar velosipēdu ne tikai tiek nodarbināti muskuļi un elpots svaigs gaiss, kas sekmē endorfīnu izdali organismā, bet arī apskatītas jaunas dzīves ainas ārpus telpām, kas atstāj pozitīvu ietekmi uz cilvēka psihisko veselību.

Sekmē liekā svara zaudēšanu. Lai zaudētu lieko svaru, viss ir vienkārši – kaloriju patēriņam ir jābūt lielākam nekā to uzņemšanai. Riteņbraukšana šajā sakarā ir ideāls lieko kaloriju dedzinātājs, jo cilvēks, atkarībā no braukšanas intensitātes un personīgā svara, vidēji stundā sadedzina no 400 līdz 1000 kalorijām.

Riteņbraukšana audzē muskuļus. Lai arī āra riteņbraukšana ir izturības sporta veids un ar tās palīdzību jūs neuzaudzēsiet lielu muskuļu masu visam ķermenim, regulāri braucot ar velosipēdu jūsu kāju muskuļi nešaubīgi kļūs apjomos ievērojamāki, kā arī nelielu slodzi saņems roku, plecu un muguras muskuļi.

Uzlabo plaušu veselību. Interesants fakts – riteņbraucēji ir labāk pasargāti pret elpceļu infekcijām, kas rodas no liela gaisa piesārņojuma. Par to ir pārliecinājušies Londonas veselības speciālisti, kuri veselīga dzīvesveida kampaņas ietvaros veica eksperimentu, kura laikā automašīnas vadītājs, velosipēdists un parasts gājējs tika pakļauti ierastajam gaisa piesārņojuma līmenim pilsētas centrā. Speciāli piestiprināti gaisa piesārņojuma detektori katra cilvēka plaušās uzrādīja neticamus rezultātus – velosipēdista plaušas bija pusotru reizi mazāk apdraudētas ar piesārņojuma līmeni nekā gājēja plaušas un veselas piecas reizes mazāk nekā automašīnas vadītāja.

Velosipēds nekādā gadījumā neradīs jums apgrūtinājumus, gluži pretēji – tas sniegs izvēles iespējas. Braukt retāk vai biežāk, tuvāk vai tālāk, svarīgās darīšanās vai atpūtas braucienā, piedevām sniedzot daudzas citas priekšrocības, kuras ir svarīgas ikvienam no mums.

Attīsta sirds veselību un mazina saslimšanu ar vēzi. Tā kā braukšanas ar velosipēdu laikā cilvēka ķermenis un viņa sirds tiek aktīvi apgādāta ar asinīm, kā arī regulāri tiek sadedzinātas kalorijas, kas pasargā cilvēku no aptaukošanās, daudzi veselības eksperti ir vienisprātis, ka ar to ir pietiekami, lai līdz minimumam samazinātu cilvēku saslimstību ar sirds slimībām un ļaundabīgo audzēju saslimšanām.

Nerada traumas. Ja vien jūs nebraucat ļoti pārgalvīgi, tādā veidā riskējot nokrist no velosipēda un sasisties, riteņbraukšana ir ļoti pateicīgs sporta veids, kurā netiek gūtas traumas, atšķirībā, piemēram, no skriešanas, kurā cilvēkam ir jānes viss savs paša svars, piedevām ar katru pēdas atsitienu pret zemi radot papildus triecienu un slodzi ceļiem un mugurai. Piemēram, salīdzinot ar velosipēdistiem, garo distanču skrējēji vidēji ir par 130 procentiem apdraudētāki, lai gūtu kādas nevēlamas muskuļu vai locītavu traumas.

Ietaupa laiku. Velosipēds ir visideālākais transporta līdzeklis, lai pārvietotos pa pilsētas ielām, ātrāk nokļūtu līdz tuvējam veikalam vai pat nokļūtu līdz savai darba vietai. Salīdziniet, kas ir ātrāk – iesēsties automašīnā, sēdēt sastrēgumā, meklēt vietu, kur noparkot auto, maksāt par autostāvvietu; iet līdz autobusa pieturai, gaidīt autobusu, nervozēt, ka tas kavējas, maksāt par biļeti, mērot ceļu ar kājām, izkāpjot no tā. Vai vienkārši uzsēsties uz velosipēda, ērti apbraukt visus pilsētas sastrēgumus, pieslēgt velosipēdu drošā vietā un doties savās gaitās. Kā jums šķiet?

Sniedz iespēju panašķoties. Ja esat izlēmis, ka izmantosiet velosipēdu, lai nokļūtu līdz savai skolai vai darba vietai, tā jums ir laba atruna, lai atļautu sevi nedaudz palutināt ar kādiem kārumiem, piemēram, gabaliņu šokolādes. Pusstundas brauciena laikā tiek nodedzinātas no 200 līdz 500 kalorijām, kas ir pilnīgi pietiekami, lai neaptaukotos. Turklāt, šajā gadījumā ir iespējas variēt – braukt ar augstāku intensitāti, izbraukt kādu lieku apli, ja jums šķiet, ka esat apēdis kaut ko par daudz.

Iegādājieties velosipēdu jau tagad! Tie cilvēki, kuri vēl nav iegādājušies velosipēdu, noteikti var nopietni apdomāt šo soli, jo priekšrocību ir daudz vairāk nekā trūkumu. Atskaitot to, ka velosipēds aizņem nedaudz vietas dzīvojamā telpā, kā arī tā iegādes un ikgadējās apkopes izmaksas, citādi tas ir un paliek jūsu galvenais palīgs labas pašsajūtas saglabāšanā, fiziskās formas un veselības uzlabošanā, kā arī laika ietaupīšanā braukšanas nolūkos. Nav svarīgi, kur jūs dzīvojat – metropolē vai ārpus pilsētas, velosipēdu var izmantot visur. Tāpat tas ļoti pieskaņojas jūsu dzīvesstilam – jūs varat braukt vienatnē, ģimenes lokā, atrast riteņbraukšanas entuziastus internetā vai pat piedalīties sacensībās. Velosipēds nekādā gadījumā neradīs jums apgrūtinājumus, gluži pretēji – tas sniegs izvēles iespējas. Braukt retāk vai biežāk, tuvāk vai tālāk, svarīgās darīšanās vai atpūtas braucienā, piedevām sniedzot daudzas citas priekšrocības, kuras ir svarīgas ikvienam no mums.